Thursday 12 April 2012

NEWBORN IS BACK!!!


Dari kiri(ats): Christy, Maulana,James,Imran,Louis,Shap,Andika
Dari kanan(bwh): Firland,Aku,Fahmi,Awg,Jeff 
yg xada dlm gmbr:Nabil,Jega,Azrul,Nazri
Pengurus:Zainul

Kalau team lwn tgok mka2 ni, lgsung x gerun kot..tp pda hakikatnya inilah team yg dulu ny digeruni pada season first liga IPG KPP ni..mana x ny, first2 match dh meng besar lwn team yg lebih berpengalamn msa tu.team yg diberi nama NEWBORN oleh Firland Alvi Ali ini juga di cop sebagai pasukan underdog yg mmpunyai ramai player yg berpotensi tggi..kami mgkin cnth stu team yg mmpunyai stu smgt juang yg tggi..
Namun bgitu, season 3 liga kli ini, team NB sngt merudum..xthu knapa rmai sngt knflik dlmn (mcm FAM la plak)haha..gara2 pngmbilan player junior dri batch lain pda second season, prshbtn kmi mula goyah..mana x nya, player yg slalu jdi first eleven di jdikan pemnas baku simpnan.hal ini semmgnya mnimblkan rsa tidk puas hti kpada player ORI NB yg tlh skian lma brjuang untk pskn ksygn ini..maka hal inilh yg mmbawa kpada kemeruduman team yg prnh digeruni lwn ini..

Itu ceritera lama yg mngkin akn brkubur slpas ini..NB IS BACK ON TRACK!! wlaupun tggal 2 lgi game untuk season ini, nmun aku ckup bgga dengn semngt juang yg tggi team pda prlwann klmarin iaitu NEWBORN VS CIKU..team lwn dibarisi oleh hmpir semua super senior yg jauh lbih brpengalamn dripda kami..Setelah skian lma "merajuk" dgn team krana kurg diberi prhatian n kecederaan yg lama, aku telh diberi suntikan baru oleh Capten kelmarin Firland yg meletakkn aku di posisi favret aku iaitu TOP STRIKER..tnpa mnsia-siakn kprcyaan yg dberi dn hmpir skian lma x brtindak slaku striker aku brmain dgn pnuh smngat untk mmbuktikan yg bisa aku msih ada wlaupn skian lma aku tlh mnggantung but(5 match)..sentuhan pertama aku mnjadi apabila mnjadi tukang assiss gol yg dijaringkn dlm msa hnya 3 saat hasil sepakan padu Christy..semua pemain,pengadil dn pnyokong terkesima buat sektika oleh gol yg spntas kilat itu pdhal kmi NB telh bersork sakan dlm padang..hahahaha...lawak sioott...perlwanan diteruskn dgn spkan pdg oleh team lwn, namun pada sparuh msa prtama kmi lebih bnyk mnguasai prlwanan hampir 70% kami take over the ball..kalo org kmpung ckap, men sparuh pdg jk eh..haha..asakn dmi asakn yg btubi bertali arus kmi rencanakn ke gawang gol lwn ttpi blm ada nsib..pluang keemasan yg aku miliki mngkin x dpt dikira lgi nmun ksemuanya hmpa kerana aku telah dipergkap offside n mngkin aku msih blm knfiden dgn spkan padu ktika di hdpn gol, al mklumlh, lmk x numpu bol dpn tiang gol eh..skill aku ksemuanya tidak mnjdi..hntran yg baik dripada Louis, Christy, n Firland aku sia-sia kn kerna aku djga rapi oleh pihak lwn..sparuh msa prtma ini mmg ksemua posisi kmi mnjdi.
 
Keeper(Imran),back(Nazri,Maulana,Azrul,Andika),midfield(Louis,Firland),winger(Shap,Awg) n striker(Christy,Aku) blh dkatakan bermain dgn full momentum untk mmstikan kmi meng game ini..saat yg dinanti telh tiba apbla kmi mmprolehi stu sepakan prcuma dlm 20mtr dri pntu gol lwn yg brpunca dripada dive yg sngt cntik oleh Firland..sebijik mcm ronaldo pnya dive..hahaha..sepakan diambil oleh Firland dpt di tepis oleh keeper lwn nmun kmi bjk mngtur strategi apabila aku,Shap n Christy telh mnggu bola mntah itu dan Shap tidak mnsia-siakn pluang keemasan itu telah melakukan stu volley yg cantik(mcm drogba)hahaha..telah mngalahkn keeper lwn..dn bola mnerjah jaring..saat itulah yg mnjdikan kmi semkin kuat n knfiden dgn team...wisel spruh msa telah di bunyikan dn kmi kluar pdg untk mngatur strategi..

Separuh masa kedua kmi mlkukan sdkit prubhan pada posisi winger dgn mngluarkn Shap n mmsukkan Nabil Aizat..wlaupn aku x brapa stuju dgn prtukaran ini kerna kmi msih lgi ada "kimia" pada msa prtma nmun Capten Nabil pnya arahn kmi akur shja mngkin dia lbh thu drpda aku yg 5 match x diberi prhatian sngt..kami terpaku seketika apbila team lwn mndapt gol awl pda sprh msa ke 2 ini...mgkin trlalu nbes Nabil telh mlkukan ksilapan yg agk mngecwakn pnjga gol kmi dgn mnngelecek bola di dlm petk pnlti sndiri...walhal bola itu boleh dimatikn dgn sng..gol prtma mrka agak mdh krna player itu hnya "mengaminkan" saja pluang yg ada..ini mnyebabkn kmi mula goyah n hmpir mgalah dngn mngamalkn strategi brthan..asakan dmi asakn team lwn mmperolehi stu lgi gol hsil tndukan pdu drpda spkan sudut..ini telah mnybbakn kmi smkin lmh n hilg fokus..nmun, aku n Louis tlh hmpir khilgn suara berteriak sakan dlm pdg untk mmulihkn smngt pasukn kmi n ktika itulh tlh brlaku perg psikologi diantara kedua-dua team..aku mngmbil kptsan untk keluar dngn mmberi pluang kpada James untk beraksi pula..Azrul pn kluar dgn dgntikn olh Jeff..perlwann hmpir brkesudhan dgn seri nmun tnpa diduga telah berlaku satu insiden pergaduhan lidah dn tolak menolak yg agak teruk di dlm pdg..hairan nya, seorang pun xda kna KAD..walhal aku dulu tackle lembut, player tu jatuh, maki hamun aku mcm ni "MAIN MCM P*KI", aku pulak yg kna KAD MERAH, pdhal aku senyum saja merima pujian itu..sabar jk zi, idup umpama roda bh, kmi mush dlm pdg, lua pdg kmi bersaudara...yehhh...selepas insiden itu kedua-dua pskan tlh brmain brmatian dgn mngamalkn tackle kasar..akhirnya NB tlh di hadiakn sepakan penalti pda mnit2 trakhir prlwnan gara2 Nabil yg telah dikasari dlm petak penalti..kmi yg di luar pdg bersorak mcm nk roboh anak tekak...NGAP SAYOT X3!!! aku berteriak kpada Christy krna dia ank jati SARAWAK n dia akn lbih brsemngat apbila mndengar sorakan pasukan negeri kami itu yg mmbawa maksud "ENCANG JAK CIDAK YA!!!".. prriitttt, wisel dibunyikan dan bola sepakan christy berjaya memperdayakn keeper lwn dengn menerjah jaring gol...GOLLLL!!!! kami semua bersorak dgn sekuat hti di luar pdg..gol itulah yg mmbolehkan kami memenangi prlwanan yg kami rasa telah mnguatkan lagi tali persahabtan n smngt juang NB yg hmpir ditelan arus usia ini...stlah itu, kmi bersalm dgn phk lwn n reff..

Sebelum pulg, kmi bersorak dengn sorakan "SIAPA MENANG??", "NEWBORN X3!!!"...sememangnya aku sngt puas brmain pada hari ini krna telah mndapat kprcayaan oleh team yg sdh lma aku tggalkn..prinsip hdup aku sngt simple "KALAU ORANG PERCAYA, AKU AKAN LAKUKAN YANG TERBAIK"..sblm2 ini, aku sdikit mndur dlm game krna tidak dibri prhatian oleh sbb dgntikan dgn player2 muda yg skrg ini telah mngkhianati team kami dgn menyarung jersi Ciku FC..welll,, I AM BACK,NEWBORN IS BACK!!

Penghargaan: 
First of all, thanks kepada empunya nama Syairel Ena bt Wahab yg snggup berpisah dgn saya pda ptg klmarin untuk mmberi ruang kpada saya beraksi dngn team n kata2 smngt dia untk team NB..thanks hello kitty..hehe..kpada smua PLAYERS NB..here we are, we are back!! yeahh!! semua main klmarin, smua puas hti..game mcm ni yg kita mhu, klh ka mng ka, hrap smua blh main..bgn jtuh kta ttap brsama..nmun 2 org rkn kita Jega n Fahmi x dpt brsma kita klmarin atas sbb2 trtntu..fahmi skit gigi kot, kot lah..hehe..xpa, next game lwn LA n HOMESOY ko main k..terima kasih kpada pra penyokong kmi Nata (awek Christy), Abdullah Bacho n lain2...TERIMAKASIHCIKGU...

Firland (pemberi nama NEWBORN UNITED)

Christy (Sepakan Padu)
Pencapaian Teragong: Gol Sepantas Kilat (3 saat)

Capten Tengah Merencanakan Strategi NB

Aku ( No Jersi 17) Fahmi ( No Jersi 16)

Apa-apa pun, dh memang adat perlawanan msti ada yg klh dn meng kn..Semua org x perfect, mngkin reff dlu yg bgi aku kad merah dia x sngaja kot, dn mngkin reff klmarin jenis yg sngt baik hati dngn tidak mlayangkan apa-apa kad pun wlaupn ada prgaduhn di tgh pdg (mngkin lpa bwa kad kot)..hehehe..sudahla tu,  pegang je pada prinsip ni "KITA MUSUH DLM PDG, TPI BERSAUDARA DI LUAR PDG"..wassalam....






akusygawekakusyairelena
 


No comments:

Post a Comment